zaterdag 10 september 2011

gebreide ketting

 Deze vrolijke ketting maakt mijn dag helemaal goed;
ik ben er op de camping mee begonnen en
heb 'em nu maar eens afgemaakt.


Ik kwam het patroon ergens op een blog tegen
maar weet niet meer waar : (

Het is in elk geval bedacht door
Berthi Smith – Sanders

Ik heb het patroon een beetje aangepast:
Zet 27 steken op naalden nummer 2,5.
Brei in de tricotsteek: goede zijderecht, achterzijde averecht.
Begin met 4 nld. zwart. Hierna 16 nld.
kleur naar keuze, 2 nld.zwart, 16 nld. kleur, 2 nld. zwart, 16
nld. kleur, 8 nld. donkerblauw. Herhaal dit patroon. en vervang 
de kleur steeds voor een andere. Eindigen met 4 nld. zwart.
Knopen erin maken; zorg ervoor dat alle knopen in dezelfde
richting vallen. Eén knoop is: 16nld. kleur, 2 nld. zwart, 16 nld.
kleur, 2 nld. zwart, 16 nld. kleur = 52 naalden.
De uiteinden aan elkaar vast naaien.
Klaar is je ketting. Veel draagplezier

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad een heel vrolijke ketting, heb je erg leuk gemaakt!
    Maar ik werd wel even door de titel van dit bericht in de war gemaakt: hè, dat is toch niet gehaakt maar gebreid???? Even verder lezen en toen was het opgelost ;-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik dacht ook al: gehaakt?
    Grappige ketting!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) Ik ben er niet helemaal bij....
    Jullie hebben natuurlijk gelijk,
    ik verander het meteen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om eens een gebreide ketting te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, die heb ik nog niet eerder gezien! Hij is erg vrolijk met die kleurtjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastisch ,mooie en vooral vrolijke ketting !
    Daar ga je vast bekijks mee krijgen als je hem draagt.
    Veel plezier ermee, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...