woensdag 24 augustus 2011

kralen

In een oude Libelle zag ik een gehaakte kralenketting.
Leuk idee! Na wat gepuzzel kreeg ik het voor elkaar;
gehaakte kralen in allerlei kleuren.





Je kunt er allerlei combinaties mee maken:




patroon:
magic ring van 6 vasten
toer 1: 2 vasten in elke vaste = 12 v
toer 2:   3 v, 2 vasten in elke 4e vaste = 15 v
toer 3, 4, en 5: 15 v
Schuif de wattenbol in het haakwerk.
toer 6: 3 v, 4e en 5e v samenhaken, herhaal, = 12 v
toer 7: 6 x 2 v samenhaken = 6 v.
Haal de draad door de laatste 6 steken,
trek de steken samen en hecht de draad goed af.

40 opmerkingen:

  1. WAUW...wat leuk, mooi gemaakt
    Wat zal dat een gepriegel zijn geweest, bedankt voor de uitleg, ik zal het ook eens gaan proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker kleurig; vanaf nu bij elke outfit een passende ketting :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig MUM-ik kan nog niet haken. Ik zou toch voor zwart gaan-met 1 rose of rode bal ertussen. Knap gemaakt-geniet ervan-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond ze al zo leuk in je header, leuk nu met patroon! Wat is een magic ring?
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaauuuw prachtig al die kleurtjes en leuk dat je het patroon erbij gezet hebt, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je zo kan varieren ! Ziet er vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor uitleg van de magic ring klik hier:
    http://youtu.be/WLuSVyKvoUg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geloof niet dat de link werkt, selecteren en rechtermuisknop; ga naar, werkt wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker leuk..., om te doen en ook om wat van te maken. Dankjewel voor de beschrijving, dat wordt een leuk tussendoor-werkje...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snap 'm! Bedankt voor de link!
    Mijn werk voor het magazine had ik al voor de vakantie gemaakt hoor, dus niet alles is van nu :)
    Nog één weekje inderdaad, we zijn al een keer naar school geweest om klaar te zetten, nu de laatste voorbereidingen nog! 'k Vind vakantie ook nog wel lekker, maar als ik één keer weer bezig ben, is het ook goed hoor!
    Groetjes en geniet nog even!
    Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is mijn 4e deken ,maar de andere 3 zijn niet zo groot geworden ...ik moet in totaal 64 vierkantjes maken volgens patroon in elkaar zetten (boek Jan Eaton) maar dan is hij voor ons bed eigenlijk aan de kleine kant,maar als ik meer vierkantjes maak dan klopt het patroon niet meer,dus ga er een brede rand rond haken ...ik heb er nu 29 gehaakt,dus nog véél te gaan :-) Maar als je elke dag 1 granny haakt is hij binnen 2 maanden af hihihih LOL

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zeg!! Dank je wel voor het patroon! Jij ook een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg leuk!!! Ik was van de week al naar een ketting met gehaakte balletjes aan het kijken, dus THX voor je patroon!! Hier ga ik zekr wat mee doen!! Ik ga je ook volgen, wat een leuke blog heb je! groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi! Ik zag het plaatje op Annemaries breiblog en pas na 'klikken' zag ik dat de kralen gehaakt zijn!!
    Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat leuk dat wil ik ook eens proberen, als tussendoortje precies goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. helemaal leuk! ik zie ineens allemaal projecten op me af komen! sleutelhangers, slingers met belletjes erin.... bedankt voor je uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. thanx voor het delen, ik kreeg je link via iemand anders. heb net twee kralen gemaakt, is prima te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I love this! And have been meaning to discover how it is done. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Welk type van wol gebruik je en welke haaknaald???

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik gebruikte Cataniakatoen en haakte het met haaknaald 2,5!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...